Maciej Marcinkiewicz startujący wspólnie z Tomaszem Dyszkiewiczem nie zaliczy czwartej rundy Mistrzostw Polski Endurance w Estonii do udanych. Kierowcy zmieniąjący się za kierownicą Radicala SR3 RSX podczas kwalifikacji, pomimo kary skreślenia trzech najlepszych czasów z przekroczenie limitu czasu jazdy, zdobyli 6 pole startowe. Wyścig nie należał do łatwych. Na starcie blisko 40 samochodów, a tor w miejscowości Parnu ma 3,1 km długości i do tego jest ciasny i kręty. Marcinkiewicz po starcie szybko zaczął awansować, po kilku okrążeniach jechał już na czwartej pozycji i jednocześnie drugiej w polskiej klasyfikacji ciągle naciskając lidera. Wyścigi endurance charakteryzuje nie tylko walka z bezpośrednimi rywalami oraz pit stopy na tankowanie i zmianę kierowcy, ale również duża liczba ryzykownych dublowań aut niższych kategorii. Niestety po około 30 minutach dwugodzinnego wyścigu Marcinkiewicz podczas dublowania zderzył się z Porsche litewskiego zespołu. Uderzenie było silnie i uszkodzenia na tyle poważne, że nie było już szans na kontynuowanie wyścigu.
Zdjęcia z wyścigu są dostępne w galerii Mistrzostwa Polski Endurance - Parnu 15-17.08.2024
Tegoroczne Mistrzostwa Polski Endurance to 5 rund, cztery w Poznaniu oraz jedna na torze Audru Ring w Estonii. Maciej Marcinkiewicz dwie pierwsze rundy wystartował wspólnie z Jackiem Zielonką Radicalem SR3 XX i obie z nich to podium w klasyfikacji generalnej. Trzecia runda ze względu na problemy techniczne z samochodem zmusiła Marcinkiewicza do wycofania się z rywalizacji.
Tegoroczne Mistrzostwa Polski Endurance to 5 rund, cztery w Poznaniu oraz jedna na torze Audru Ring w Estonii. Po dwóch wyścigach trwa obecnie krótka przerwa wakacyjna w rywalizacji. Maciej Marcinkiewicz startujący wspólnie z Jackiem Zielonką Radicalem SR3 XX zaliczyli dobry występ podczas ostatniego wyścigu na Torze Poznań. W kwalifikacjach zdobyli trzecie pole startowe. Po starcie Maciej Marcinkiewicz utrzymał trzecią pozycję, a po 40 minutach wyścigu wywalczył pozycję lidera utrzymując ją do pit stopu na tankowanie i zmianę kierowców. Niestety kontynuujący walkę Jacek Zielonka miał problemy ze sterowaniem skrzynią biegów, które uniemożliwiły mu utrzymanie wysokiego tempa. Jednak dzięki świetnej jeździe udało mu się dojechać do mety na wysokim trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej.
Świetny występ na Torze Poznań zaliczył olsztyński kierowca wyścigowy Maciej Marcinkiewicz. Ubiegłoroczny Mistrz Polski w Klasyfikacji Generalnej Endurance wystartował wspólnie z Jackiem Zielonką, z którym zmieniał się za kierownicą podczas wyścigu długodystansowego.
Mistrz Polski w Klasyfikacji Generalnej Wyścigów Samochodowych Endurance 2023 Maciej Marcinkiewicz z Olsztyna rozpocznie nowy sezon od startu na Torze Poznań. Marcinkiewicz ściga się od 1997 roku, jest m.in. zdobywcą Pucharu Europy i kilkunastokrotnym Mistrzem Polski w wyścigach samochodowych. Pierwsza runda krajowych mistrzostw to dwugodzinny wyścig Endurance podczas którego odbędzie się co najmniej jeden pit stop na tankowanie i zmianę kierowców. Zmiennikiem Marcinkiewicza będzie bardzo doświadczony Jacek Zielonka, który w zeszłym sezonie osiągał ogromne sukcesy na brytyjskich torach właśnie za kierownicą Radicala którym wystartują.
Maciej Marcinkiewicz startujący z Adamem Zentnerem kolejny raz zdobył tytuł Mistrza Polski w Klasyfikacji Generalnej Wyścigów Samochodowych. Na krajowe mistrzostwa w wyścigach długodystansowych składały się cztery dwugodzinne wyścigi w Poznaniu oraz godzinna rywalizacja na Slovakiaringu pod Bratysławą. Dla Marcinkiewicza z Zentnerem, startującymi Radicalem SR3 RSX wystarczyły trzy wygrane wyścigi i jedno drugie miejsce, aby zapewnić sobie ostateczne zwycięstwo w mistrzostwach. Maciej Marcinkiewicz ma już na swoim koncie kilkanaście tytułów mistrzowskich, ale dla Adama Zentnera, który stosunkowo niedawno rozpoczął udział w wyścigach samochodowych to jego drugi po ubiegłorocznym tytuł mistrzowski. Równolegle zawodnicy brali udział też w pełnym cyklu Mistrzostw Europy Centralnej i po rundach na Hungaroringu, Red Bull Ringu, Poznaniu, Slovakiaringu oraz Brnie zajęli drugie miejsce w klasyfikacji grupy D5.
Połączona runda Mistrzostw Polski i Mistrzostw Europy Centralnej odbyła się w niemal tropikalnych warunkach. Kierowcy już od treningów zmagali się z bardzo wysoką temperaturą powietrza jak i asfaltu co miało ogromny wpływ m.in. na przyczepność opon. Maciej Marcinkiewicz i Adam Zentner skupili się przede wszystkim na klasyfikacji krajowych mistrzostw. Kolejne zwycięstwo jeszcze bardziej powiększyło ich przewagę w klasyfikacji Mistrzostw Polski. Ze Słowacji kierowcy przywieźli również punkty za trzecie miejsce w Mistrzostwach Europy Centralnej grupy D5.
Trzecia runda Mistrzostw Polski na Torze Poznań odbyła się w połowie lipca. Maciej Marcinkiewicz startujący razem z Adamem Zentnerem byli doskonale przygotowani do rywalizacji. Podczas kwalifikacji wykręcili najlepszy czas w stawce i stanęli na pierwszym polu startowym. W dwugodzinnym wyścigu kierowcy Radicala SR3 RSX prowadzili od startu do mety, zdobywając tym samym komplet punktów do klasyfikacji generalnej mistrzostw.
W połowie czerwca na Torze Poznań odbył się wyścig endurance zaliczany zarówno do klasyfikacji Mistrzostw Europy Centralnej jak i Mistrzostw Polski. Maciej Marcinkiewicz z Adamem Zentnerem do wyścigu wystartowali z drugiego pola. Jadący jako pierwszy Marcinkiewicz od pierwszych okrążeń wyścigu miał problemy z niestabilnym samochodem. Jak się okazało podczas pit stopu w Radicalu SR3 RS poluzowało się mocowanie wahacza. Usterka została usunięta dopiero podczas dodatkowego długiego postoju w alei serwisowej. Adam Zentner wsiadł za kierownicę po około 35 minutach wyścigu i musiał odrabiać straconą pozycję. Zawodnicy jechali świetnie, szybko przesuwając się w klasyfikacji z okrążenia na okrążenie. Na ostanie 20 minut wyścigu za kierownice ponownie usiadł Marcinkiewicz i ostatecznie zameldował się na mecie na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej.
Maciej Marcinkiewicz i Adam Zentner powiększyli program wyścigowy o starty w Mistrzostwach Polski Endurance i walkę o obronę mistrzowskiego tytułu!
Mimo tego, że na Hungaroringu problemy techniczne zepchnęły Macieja Marcinkiewicza i Adama Zentera na dalsze miejsce w generalce to i tak wrócili z pucharami. Udało się stanąć na podium w grupie D5. Już niedługo kolejny wyścig, tym razem na Red Bull Ringu w Austrii, przygotowania trwają!
W tym sezonie Maciej Marcinkiewicz będzie kontynuował wspólne starty z Adamem Zentnerem za kierownicą Radicala SR3 RSX. W zeszłym roku zdobyli oni tytuły Mistrzów Polski w Klasyfikacji Generalnej Endurance, więc w tym czas na kolejne wyzwanie - Mistrzostwa Strefy Europy Centralnej FIA Endurance. Pierwszy wyścig w kwietniu na Hungaroringu, później Red Bull Ring oraz Poznań. W wakacje Slovakiaring, a finałowa runda odbędzie się na torze w czeskim Brnie.
Mamy to! Mistrzostwo Polski w Klasyfikacji Generalnej Wyścigów Endurance 2022!
Na początku października na Torze Poznań odbędzie się finałowa runda Mistrzostw Polski Endurance. Maciej Marcinkiewicz i Adam Zentner, którzy są aktualnymi liderami klasyfikacji generalnej będą walczyć podczas tego wyścigu o tytuł Mistrzów Polski.
Trzecia runda Mistrzostw Polski to kolejne zwycięstwo Adama Zentnera i Macieja Marcinkiewicza. Już od początku imprezy układ sił wskazywał, że kierowcy Radicala SR3 RSX z nr startowym 30 byli typowani na najwyższy stopień podium. Obaj kierowcy już od kwalifikacji jechali zgodnie z oczekiwaniami ustawiając samochód na Pole Position. Dwugodzinny wyścig odbywał się w zmiennych warunkach, po około kilkunastu minutach na tor wyjechał Safety Car, później przez kilka minut pojawiły się silne opady deszczu, a mimo to Maciej Marcinkiewicz z Adamem Zentnerem utrzymywali ogromną przewagę nad rywalami do samej mety wyścigu.
Zwycięstwo zarówno w klasie jak i w klasyfikacji generalnej umocniło ich na pozycji liderów w obu klasyfikacjach.
Podczas drugiej rundy Mistrzostw Polski Endurance, która odbyła się na torze w Poznaniu znowu świetnie spisali się Maciej Marcinkiewicz i Adam Zentner. Kierowcy Radicala SR3 SRX podczas kwalifikacji wygrali w swojej klasie (D5 2000) i zajęli drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Dwugodzinny wyścig odbywał się w niemal tropikalnych warunkach, bo przy temperaturze otoczenia znacznie przekraczającej 30 stopni Celsjusza. Taki wyścig to trudny sprawdzian zarówno dla kierowców jak i samochodu. Duet Zentner-Marcinkiewicz pojechał doskonale meldując się na mecie na pierwszym miejscu w klasyfikacji generalnej!
W miniony weekend na Torze Poznań odbyła się pierwsza runda tegorocznych Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W dwugodzinnym wyścigu Endurance Maciej Marcinkiewicz wystartował wspólnie z debiutantem Adamem Zentnerem.
Podczas kwalifikacji kierowcy Radicala SR3 RSX zajęli trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej oraz zwyciężyli w swojej klasie. W wyścigu od startu do mety nie oddali ani na moment swojej pozycji z kwalifikacji jednocześnie obejmując pozycję liderów Mistrzostw Polski Endurance D5 2000.
Po treningu w zeszłym tygodniu na Torze Poznań zapadła decyzja o wspólnym udziale w pierwszej rundzie Mistrzostw Polski Endurance 2022. Adam trenuje dopiero od kilku miesięcy, jednak jego coraz lepsze rezultaty przyśpieszyły decyzję o udziale w wyścigu.
Kierowcy uczestniczący w treningu zorganizowanym przez Macieja Marcinkiewicza na Torze Poznań tym razem mieli bardzo trudne warunki jazdy. Przez cały dzień panowała niska temperatura i padał deszcz. Za kierownicą Radicala SR3 RSX do Adama Zentnera dołączyła Mery Czepiel oraz Marcin Fedyna. Takie warunki zdarzają się rzadko w ciągu sezonu wyścigowego, jednak warto się przygotować do jazdy nawet przy takiej pogodzie.
Maciej Marcinkiewicz, Adam Zentner i Mariusz Miszta odbyli kolejny trening Radicalem SR3 RSX na Torze Poznań. Adam, który dopiero zaczyna wyścigową przygodę osiąga coraz lepsze czasy okrążeń i na pewno już w tym sezonie będzię mógł wziąć udział w swoim pierwszym wyścigu samochodowym. Sezon zapowiada się bardzo ciekawie.
Kolejne testy do nowego sezonu odbyły się na Torze Poznań. Maciej Marcinkiewicz, Adam Zentner i Mariusz Miszta pokonali kilkaset kilometrów za kierownicą Radicala SR3 RSX. Wkrótce kolejne intensywne treningi.
Maciej Marcinkiewicz i Mariusz Miszta odbyli pierwsze testy w sezonie za kierownicą samochodu LMP3. Jazdy odbyły się na słynnym francuskim torze Paul Ricard.
Kierowca wyścigowy Maciej Marcinkiewicz został powołany na członka reprezentacji naszego kraju na przyszłoroczne Igrzyska Sportów Motorowych FIA Motorsport Games 2022, które odbędą się na torze Paul Ricard we Francji.
Zdobywca Pucharu Europy i wielokrotny Mistrz Polski swoją karierę w motorsporcie zaczął w 1989 roku od kartingu, a od 1997 roku brał udział w wyścigach samochodowych różnych kategorii od Formuły 3 po bardzo mocne samochody GT jak Ferrari czy Porsche jak również prototypy sportowe.
Na początku października Maciej Marcinkiewicz na zaproszenie znakomitego kierowcy rajdowego Zbyszka Staniszewskiego wziął udział w treningu za kierownicą Forda Fiesty R5. Jazdy odbyły się na jednym z szutrowych odcinków specjalnych w okolicy Olsztyna. Pierwsze przejazdy Maciej pokonał na prawym fotelu ze Zbyszkiem, który wcielił się w rolę instruktora. Po przygotowaniach Maciej już kierownicą pokonywał trasę odcinka specjalnego.
W drugiej połowie sierpnia Maciej i Mariusz odbyli jazdy testowe na Torze Poznań. Tym razem było już więcej czasu na zapoznanie się ze specyfiką Ligiera JS P4. Samochód kategorii LMP4 okazuję się idealnym autem przygotowującym do przygody z mocniejszymi prototypami jak LMP3.
Poprzedni sezon nie należał dla nas do najbardziej aktywnych, ale w tym roku mamy w planach więcej akcji. Poza organizacją rywalizacji na Torze Kartingowym Kormoran w Olsztynie i działaniami promocyjnymi na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego zwiększamy aktywności na torach wyścigowych.
Na torze Silesiaring Maciej Marcinkiewicz przygotowywał kolejnego nowego zawodnika. Jazdy odbyły się za kierownicą super szybkiego Radicala SR8 RX obsługiwanego technicznie przez ekipę Kumiega Racing. Wkrótce kolejny trening, a jeszcze w tym sezonie udział w pierwszym wyścigu.
Ubiegłoroczna Verva Street Racing odbyła się w Gdyni i była największą z dotychczasowych edycji. Trwająca dwa dni impreza zgromadziła aż 250 tysięcy fanów motoryzacji. Maciej Marcinkiewicz kolejny raz pełnił funkcję dyrektora sportowego imprezy i wraz ze swoim zespołem, który liczył kilkadziesiąt osób był odpowiedzialny za część dynamiczną imprezy. Tym razem były to aż cztery tory: Action gdzie odbywały się między innymi pokazy rajdowe i FMX, zlokalizowany na plaży Dakar, uliczny tor F1 z pokazowymi jazdami Roberta Kubicy na czele oraz tor kartingowy gdzie walka trwała każdego dnia od rana do wieczora. Warto wrócić wspomnieniami do gorącego sierpniowego weekendu w Gdyni.
Jazda kontrolowanym poślizgiem to nie tylko świetna zabawa, ale też doskonały pomysł na uatrakcyjnienie wyjazdu firmowego. Tor Poznań, ze względu na konfigurację to idealne miejsce na organizację takich eventów.
Kolejny trening nowego kierowcy odbył się na torze w Walencji. Wyjazd na Circuit Ricardo Tormo był jednocześnie okazją do przetestowania najnowszego auta kategorii GT4, którym jest Aston Martin Vantage.
Maciej Marcinkiewicz rozpoczął cykl treningów dla kolejnego początkującego kierowcy wyścigowego. Pierwsze jazdy odbyły się podczas jednej z imprez Tor Poznań Track Day. Nowy kierowca w cywilnym Lexusie IS-F spisał się doskonale co pozwala w najbliższym czasie zasiąść mu za kierownicą profesjonalnego samochodu wyścigowego.
Podczas Orlen Olimpiady z okazji Dni Chemika zorganizowaliśmy zawody kartingowe. Rywalizacja odbywała się na specjalnie przygotowanym torze na parkingu przy Orlen Arenie w Płocku. W walce, która odbywała się w kategorii Kobiet i Mężczyzn wzięło udział ponad 200 uczestników. Jak to zwykle w kartingu bywa emocje były dużo większe niż nawet w Formule 1.
Zwycięstwo we Francji! Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski odnieśli wielki sukces wygrywając wyścig GT4 European Series na torze Paul Ricard. Już czwartkowe treningi pokazały wysoka formę kierowców eSky Racing Team, którzy zajęli w nich pierwsze miejsce w swojej kategorii. Piątek to problemy z elektroniką w ich Maserati Granturismo MC GT4, które ostatecznie zostały opanowanie przez ekipę techniczną Kumiega Racing i auto było gotowe do sobotniej rywalizacji.
Przygotowania do pierwszego wyścigu. Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski odbyli dwudniowy trening na francuskim torze Paul Ricard. Kierowcy eSky Racing Team przygotowywali się do udziału w wyścigu GT4 European Series, który odbędzie się na tym torze w pierwszy weekend czerwca. Intensywny trening pozwolił na pełne dopasowanie ustawień nowego zawieszenia w ich Maserati Granturismo MC GT4 do specyfikacji toru pod Le Castellet.
Kierowcy eSky Racing Team odbyli kolejny trening przed rozpoczęciem sezonu startów. Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski spędzili cały dzień za kierownicą ich Maserati Granturismo MC GT4 na Torze Poznań. Warunki były bardzo trudne, ponieważ niemal od samego początku dnia padał rzęsisty deszcz, ale taki trening na pewno przyda się podczas tegorocznych wyścigów.
Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski rozpoczęli nowy sezon testami na torze wyścigowym w czeskim Most. Kierowcy eSky Racing Team sprawdzali między innymi całkowicie nowe zawieszenie do ich Maserati Granturismo MC GT4. Wyprodukowane w USA w pełni regulowane amortyzatory pozwolą na lepsze dopasowanie ustawień samochodu pod kątem specyfikacji każdego toru. Kolejne testy zaplanowano na Torze Poznań oraz Paul Ricard we Francji.
Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski zostali uhonorowani podczas gali Motorsport Awards 2018, która odbyła się w słynnej hali Old Billingsgate w Londynie. Kierowcy eSky WP Racing Team otrzymali puchary za klasyfikację indywidualną oraz zespołową w serii wyścigowej GT4 Central European Cup.
Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski zostali wyróżnieni przez Polski Związek Motorowy. Na gali Sportu Samochodowego w Warszawie, podczas której wręcza się krajowe tytuły mistrzowskie dla kierowców eSky WP Racing Team przygotowano specjalne puchary za sukces w wyścigach serii GT4 Central European Cup.
Świetne warunki pogodowe to doskonała okazja do wykorzystania ich na treningi w naszym regionie Europy. Na torze w Kamieniu Śłąskim za kierownicą Maserati eSky WP Racing Team usiedli Łukasz Kręski, Maciej Marcinkiewicz i debiutujący Szymon. Głównym zadaniem Marcinkiewicza było przede wszystkim pełnienie roli trenera wyścigowej jazdy dla debiutanta.
Zespół eSky WP Racing Team wielkim sukcesem zakończył sezon GT4 Central European Cup na torze Zandvoort w Holandii. Maciej Marcinkiewicz, tym razem sam musiał walczyć podczas obu wyścigów. Jego zespołowemu koledze Łukaszowi Kręskiemu odnowiła się kontuzja barku i nie mógł usiąść za kierownicą Maserati. Marcinkiewicz już podczas kwalifikacji spisał się świetnie zdobywając podwójne Pole Position do obu wyścigów. Później olsztyński kierowca, po zaciętej walce z rywalami, zwyciężył w sobotnim wyścigu. Niedzielna rywalizacja dostarczyła jeszcze więcej emocji. Tuż po starcie wyścigu doszło do zderzenia z jednym z rywali i strata kilku pozycji, a gdy już polski kierowca odzyskał prowadzenie to na tor wyjechał Safety Car i wykonany w niefortunnym momencie obowiązkowy Pit Stop spowodował spadek o kilka pozycji. Druga część wyścigu to walka o odzyskanie prowadzenia i już na kilkanaście minut przed zakończeniem Marcinkiewicz znowu znalazł się na pozycji lidera. Na przedostatnim okrążeniu walka o prowadzenie była tak zacięta, że doszło do kontaktu z Mercedesem AMG GT jednego z rywali i Maciej Marcinkiewicz spadł na drugie miejsce, które już utrzymał do mety. Zdobyte punkty podczas weekendu w Zandvoort pozwoliły Maciejowi Marcinkiewiczowi na ostateczne zwycięstwo w klasyfikacji sezonu 2018 GT4 Central European Cup, co jest ogromnym sukcesem kierowcy jak i zespołu.
Verva Street Racing to impreza, która jest organizowana od 2010 roku. Większość edycji odbyło się w Warszawie, ale był też Płock a w tym roku Kraków. Ekipa M ACTION z Maciejem Marcinkiewiczem jako dyrektorem sportowym współorganizowała wszystkie dotychczasowe edycje tej popularnej imprezy. Tak samo było i w tym roku, gdzie pokazy na krakowskich ulicach zgromadziły 80 tysięcy widzów. Polecamy solidną porcję zdjęć z tegorocznej edycji.
Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski przygotowują się do ostatniej rundy sezonu GT4 Central European Cup na torze Zandvoort w Holandii. Kierowcy eSky WP Racing Team jako zespół zajmują wysokie trzecie miejsce w aktualnej klasyfikacji pucharu. Dwa ostatnie wyścigi na pewno będą kluczowe, ponieważ sytuacja w punktacji jest bardzo ciasna.
W Warszawie w salonie Nissan Nivette został zaprezentowany kilkuletni program wyścigowy mający na celu doprowadzenie zespołu polskich kierowców do udziału w słynnym wyścigu 24h Le Mans. Maciej Marcinkiewicz został jego głównym koordynatorem.
Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski wygrali oba wyścigi podczas słowackiej rundy serii GT4 Central European Cup. Kierowcy Maserati Granturismo MC GT4 wyścigowy weekend rozpoczęli od kłopotów na treningach. Podczas zderzenia z jednym z rywali mocno ucierpiało tylne zawieszenie w ich samochodzie i ze względu na skomplikowaną naprawę stracili dużą część treningów. Na kwalifikacjach kierowcy zespołu eSky WP Racing Team zajęli pierwsze i drugie miejsce. Wyścigi to potwierdzenie świetnej formy polskich kierowców, którzy poza wygraniem w swojej kategorii w sobotnim wyścigu zajęli również pierwsze miejsce w całej stawce, a w niedzielę drugie. Kolejna runda odbędzie się na torze w Zandvoort w Holandii.
Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski przygotowują się do kolejnego wyścigu serii GT4 Central European Cup. Trening odbywał się w temperaturze przekraczającej 35 stopni, więc nie było łatwo zarówno dla opon jak i kierowców polskiego zespołu.
Adam Muzyczuk i Mariusz Miszta po długiej przerwie od wyścigowej jazdy zaliczyli trening Radicalem SR8 RX. Jazdy odbyły się na torze Silesia Ring w Kamieniu Śląskim. Warunki były bardzo trudne, cały dzień nieprzerwanie padał deszcz i duża ilość wody zalegała na nitce toru. Obaj kierowcy spisali się świetnie w tych warunkach, jak widać długa przerwa w jeździe nie wypłynęła na osiągane przez nich rezultaty.
Kierowcy eSky WP Racing Team świetnie spisali się w kolejnej rundzie wyścigów GT4 Central European Cup. Już na kwalifikacjach Maserati Granturismo MC GT4 polskiego zespołu stanęło na trzecim polu startowym w klasie. Oba wyścigi to świetna jazda i dwukrotnie drugie miejsce. Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski w lipcu będą się przygotowywać do kolejnego wyścigu, który odbędzie się na torze Slovakiaring w sierpniu.
Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski w ramach przygotowń do kolejnej rundy GT4 Central European Cup wzięli udział w wyścigu na torze w Misano. Runda GT4 European Series była bardzo silnie obsadzona, na starcie każdego z dwóch wyścigów stanęło ponad 40 zespołów. Kierowcy reprezentujący eSky WP Racing Team podczas kwalifikacji zajęli 5 i 6 miejsce. Wyścigi to dużo walki z rywalami i problemy techniczne z hamulcami. Ostatecznie kierowcy zajęli 8 i 9 miejsce w wyścigach.
Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski świetnie spisali się podczas drugiego weekendu serii wyścigów GT4 Central European Cup na torze Red Bull Ring. Kierowcy reprezentujący eSky WP Racing Team już podczas kwalifikacji uzyskali doskonały czas okrążenia ustawiając ich Maserati Granturismo MC GT4 na pierwszym polu startowym do drugiego wyścigu w swojej kategorii. Wyścigi to już zacięta walka polskich kierowców z rywalami i zajęcie trzeciego miejsca w sobotnim wyścigu oraz drugiego w niedzielnej rywalizacji.
Kierowcy eSky WP Racing Team na torze Red Bull Ring przygotowywali się do kolejnej rundy GT4 Central European Cup. Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski nie tylko walczyli o jak najszybsze czasy okrążeń, ale też jednocześnie testowali działanie skrzyni biegów. Wszystko wskazuje na to, że problemy ze sterowaniem z wyścigu w czeskim Most zostały ostatecznie rozwiązane i kierowcy Maserati Granturismo z numerem 7 będą mogli znowu walczyć o czołowe lokaty.
Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski rozpoczęli sezon wyścigów GT4 Central European Series. Pierwsza runda serii odbyła się na torze w czeskim Most. Kierowcy reprezentujący eSky WP Racing Team bardzo dobrze pojechali już w piątkowym treningu, w którym zajęli drugie miejsce. Podczas sobotnich kwalifikacji kierowcy Maserati Granturismo MC GT4 spisali się doskonale zdobywając Pole Position do pierwszego wyścigu. Niestety po starcie w samochodzie polskich kierowców pojawiły się problemy ze sterowaniem skrzyni biegów, które ostatecznie zmusiły Kręskiego i Marcinkiewicza do wycofania się z walki w wyścigach weekendu. Kolejna runda odbędzie się na torze Redbullring w Austrii w dniach 18-20 maja.
Łukasz Kręski i Maciej Marcinkiewicz na torze w czeskim Most przygotowywali się do pierwszej rundy GT4 Central European Cup. Polscy kierowcy reprezentujący eSky WP Racing Team przejechali łącznie ponad 500 km po torze. Maciej i Łukasz używający Maserati Granturismo MC GT4 uzyskiwali bardzo dobre czasy okrążeń, które dają pewność walki o czołowe lokaty podczas wyścigów.
W ramach przygotowań do wyścigów serii GT4 Łukasz Kręski wziął udział w pierwszej rundzie cyklu Slovenský Okruhový Pohár na Slovakiaringu. Kwalifikacje jak i wyścigi odbyły się przy zmiennych warunkach pogodowych, ale ostra walka rozgrzewała atmosferę
Łukasz Kręski i Maciej Marcinkiewicz przygotowują się do udziału w pełnym sezonie serii GT4 Central European Cup oraz wybranych wyścigach GT4 European Series. Pierwsze tegoroczne testy odbyły się na włoskim torze Misano. Zmienne warunki pogodowe to świetna opcja treningowa.
Maciej Marcinkiewicz wziął udział w testach samochodu LMP3 organizowanych przez Virage Team na torze Motorland Aragon w Hiszpanii. Był to pierwszy kontakt Maćka z autem tej kategorii. Trzy sesje na torze pozwoliły mu zapoznać się z techniką jazdy ponad 400 konnym prototypem Ligier JS P3, który charakteryzuje się bardzo rozbudowaną aerodynamiką.
Ciąg dalszy przygotowań do nowego sezonu. Tym razem Maciej Marcinkiewicz z Łukaszem Kręskim na torze Portimao w Portugalii testowali samochody wyścigowe: Porsche Cayman GT4 CS oraz najnowszego Mercedesa-AMG GT4.
Ruszamy z przygotowaniami do sezonu 2018. Łukasz Kręski i Maciej Marcinkiewicz trenują na torze Adria Raceway. Na kompaktowym włoskim obiekcie kierowcy jeździli za kierownicą Maserati Granturismo MC GT4, ale już niedługo przetestują inne modele wyścigowe tej kategorii.
Na małej pętli Toru Poznań nasi kierowcy ćwiczyli umiejętność wyczuwania momentu poślizgu oraz jego kontrolowania. Taki trening przydaje sie zarówno w jeździe codziennej jak i na torze. Przy okazji jest dużo zabawy.
Debiut Mariusza Miszty za kierownicą samochodu GT wypadł doskonale, bo czasy jakie uzyskiwał nie odbiegały od doświadczonych zawodników. Natomiast dla Łukasza Kręskiego było to już rozpoczęcie przygotowań do przyszłego sezonu.
Kolejna edycja imprezy, w której organizacji mieliśmy duży udział a Maciej Marcinkiewicz kolejny raz pełnił funkcję dyrektora sportowego. W tym roku impreza odbyła się w Płocku na stadionie Wisły oraz na błoniach i wewnątrz hali Orlen Arena. Jak zwykle, pomimo jesiennej pogody emocji nie brakowało.
Jedno z narzędzi pracy naszego zespołu na imprezie, podczas której Maciej Marcinkiewicz kolejny raz pełnił funkcję dyrektora sportowego.
Na początku jesieni byliśmy odpowiedzialni za przebieg eventu firmy Mercedes-Benz, który odbywał się na torze Drive Land pod Mszczonowem. Podczas jazd uczestnicy zapoznawali się z możliwościami największych pojazdów tej marki. Jak się okazało, jazda nawet tak dużymi samochodami może być bardzo emocjonująca dla uczestników.
Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski do udanych mogą zaliczyć występ w wyścigach GT4 European Series Southern Cup w Barcelonie. Polscy kierowcy Maserati Granturismo MC GT4 na nowym dla siebie torze od samego początku nawiązali wyrównaną walkę z rywalami swojej klasy zajmując piąte miejsce w kwalifikacjach. Na starcie do godzinnych wyścigów zgłosiło się blisko 40 zespołów, więc walka była bardzo zacięta i ciężka. W pierwszym z nich Maciej i Łukasz za kolizję z jednym rywali otrzymali karę drive-through i ostatecznie dojechali do mety na 8 miejscu w klasie. Drugi wyścig rozpoczynali z ostatniego pola startowego, ponieważ sędziowie dodatkowo ukarali polskich kierowców za zdarzenie z poprzedniego dnia. Warunki były deszczowe i start z końca stawki w zasadzie uniemożliwił im poprawienie pozycji. Kierowcy Esky Akvo Racing Team zajęli 9 miejsce w klasie, ale udało im się uzyskać 6 najszybszy czas okrążenia wyścigu w klasyfikacji generalnej!
Akademia wyścigowa
Wyścigowe Maserati Grantusimo MC GT4, najnowszy rajdowy Ford Fiesta R5
oraz wyścigowo-szkoleniowe BMW 330 to auta, które zagwarantowały
maksymalną adrenalinę podczas prowadzonej przez Macieja Marcinkiewicza
akademii wyścigowej. Uczestnicy jazd na torze w Kamieniu Śląskim poczuli
prawdziwe motorsportowe emocje zarówno za kierownicą tych samochodów
jak i jako pasażerowie Łukasza Habaja i Łukasza Kręskiego.
Kilkadziesiąt najnowszych modeli Porsche, kilkuset uczestników i kilkanaście zakrętów nowego toru wyścigowego Silesiaring - tak w skrócie można opisać imprezę w Kamieniu Śląskim. Organizację kilkunastodniowego eventu, który rozpoczął się 25 sierpnia silnie wspiera nasza ekipa.
Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski w miniony weekend wzięli udział w wyścigach GT4 European Series Northern Cup na Slovakiaringu gdzie na starcie stanęło ponad 30 zespołów z takimi samochodami jak Aston Martin, Porsche, McLaren czy Maserati. Marcinkiewicz z Kręskim dołączyli do trwającego od marca tego roku sezonu tej atrakcyjnej serii wyścigowej i pomimo tego od samego początku weekendu uzyskiwali świetne wyniki. Zmieniający się za kierownicą Maserati Granturismo MC GT4 zawodnicy rozpoczęli piątkowe treningi od sensacyjnego drugiego miejsca w swojej klasie i wysokiego 8 miejsca w klasyfikacji generalnej.
Maciej Marcinkiewicz z Łukaszem Kręskim przygotowują się do udziału w wyścigach GT4 European Series. Najbliższa runda odbędzie się podczas zbliżającego się weekendu na torze Slovakiaring pod Bratysławą. Kierowcy Maserati Granturismo MC GT4 z numerem startowym 80 będą walczyć z ponad 30 konkurentami w takich autach jak McLaren, Aston Martin czy Porsche. Polscy kierowcy dołączają w trakcie sezonu do rywalizacji, ale czasy uzyskiwane podczas treningów pokazują że mają szansę na nawiązanie równej walki w wyścigach.
W niedzielę na torze w Poznaniu odbyły się pierwsze zajęcia eSky Racing Academy. Grupa uczestników pod okiem Macieja Marcinkiewicza po szkoleniu teoretycznym na własnej skórze poczuła prawdziwe wyścigowe emocje. Każdy z uczestników pokonał kilkanaście okrążeń toru za kierownicą wyścigowego Maserati Granturismo MC GT4. Studenci akademii spisali się świetnie, co potwierdzały coraz lepsze czasy kolejnych okrążeń toru. Gościnnie podczas zajęć pojawił się między innymi znakomity kierowca rajdowy Łukasz Habaj. Kolejne zajęcia już po wakacjach
W minionym tygodniu przygotowaliśmy dni otwarte MAN TGE. Goście olsztyńskiego przedstawiciela marki mogli z bliska poznać najnowszego MANa, a także przy okazji przejść krótki kurs przygotowywania sushi.
Maciej Marcinkiewicz i Mariusz Miszta wygrali pierwszą rundę Wyścigowego Pucharu Słowacji Endurance. Kierowcy Radicala SR8 RX po wygranych kwalifikacjach, prowadzili w wyścigu od startu do mety z dwoma pit stopami na tankowanie. Nowa seria składa się z trzech wyścigów, z których każdy będzie trwał dwie godziny na torze Slovakiaring pod Bratysławą.
Druga runda naszych krajowych mistrzostw to również runda Mistrzostw Europy – FIA CEZ. Wyścig sprint oraz godzinny wyścig MPH to kolejny świetny występ Łukasza Kręskiego w Maserati Granturismo MC GT4.
Łukasz Kręski doskonale spisał się podczas obu wyścigów serii Slovenský Okruhový Pohár, które odbyły się na Slovakiaringu. Kierowca Maserati Granturismo MC GT4 z numerem startowym 577 po zaciętej walce w drugim wyścigu zajął trzecie miejsce w klasie aut z silnikami powyżej 3500 cm.
Na torze w Poznaniu odbyła się inauguracyjna runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2017. Łukasz Kręski świetnie spisał się podczas wyścigów sprint dwukrotnie zajmując trzecie miejsce w klasie +3500 oraz zajmując czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej godzinnego wyścigu MPH.
Zespół M ACTION z Maciejem Marcinkiewiczem za kierownicą Nissana Leaf zadebiutował w rywalizacji samochodów elektrycznych w imprezie Vilnius-Palanga. Na ponad 300 kilometrowej rywalizowało blisko 20 zespołów w autach różnych marek.
Kolejne tegoroczne testy naszego zespołu odbyły się na torze w Poznaniu. Trzech kierowców używało dwóch identycznych samochodów Radical SR8 RX. Pomimo niskiej temperatury otoczenia czasy okrążeń były bardzo dobre co potwierdza wysoką formę zarówno kierowców jak i całego zespołu.
Pierwsze testy sezonu 2017 odbyły się na najszybszym w naszym regionie Europy torze Slovakiaring. Doskonała pogoda i niska liczba aut na torze sprzyjały uzyskiwaniu doskonałych rezultatów.
Maciej Marcinkiewicz i Mariusz Miszta oficjalnie odebrali tytuły Mistrzów Polski w Klasyfikacji Generalnej MPH
Kierowcy M ACTION Maciej Marcinkiewicz i Mariusz Miszta zostali Wyścigowymi Mistrzami Polski w Klasyfikacji Generalnej. Kierowcy Radicala SR8 RX z numerem startowym 69 po pierwszym wyścigu MP Hour Race objęli prowadzenie i nie oddali go aż do końca sezonu. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z finałowej rundy.
Zapraszamy do obejrzenia pełnej galerii zdjęć z imprezy, którą współtworzyliśmy. Rekordowa liczba 110 tysięcy uczestników, ponad 250 tysięcy koni mechanicznych!
Maciej Marcinkiewicz kolejny raz pełnił funkcję dyrektora sportowego imprezy i był odpowiedzialny m.in. za to co działo się na specjalnie przygotowanym torze.
Maciej Marcinkiewicz i Mariusz Miszta - Wyścigowi Mistrzowie Polski w Klasyfikacji Generalnej
Kolejny raz nasza ekipa przygotowuję część sportową VSR. Tym razem używany przez Maćka Marcinkiewicza Safety Car to Audi R8.
Kierowcy M ACTION Maciej Marcinkiewicz i Mariusz Miszta kolejny raz zwyciężyli w godzinnym wyścigu na torze w Poznaniu. Kierowcy Radicala SR8 RX obecnie prowadzą z dużą przewagą w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski.
Kolejne zajęcia Sebastiana i Marysi - wyczucie auta przyda się w jeździe wyścigowej.
Trening liderów klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski MPH. Maciej Marcinkiewicz i Mariusz Miszta przygotowują się do kolejnej rundy mistrzostw, która odbędzie się w pierwszy weekend września.
Bardzo silnie obsadzony dwugodzinny wyścig na belgijskim torze. Na starcie stanęło blisko 60 samochodów. Niestety Maciej Marcinkiewicz i Łukasz Kręski nie zaliczą tego wyścigu do udanych.
Łukasz Kręski i Maciej Marcinkiewicz przygotowują się do startu w GT4 European Series na belgijskim torze Spa-Francorchamps
Zmienne warunki pogodowe, stawka licząca blisko 50 samochodów i kłopoty techniczne. W taki sposób można podsumować weekend wyścigowy na słynnym torze Silverstone.
Świetny weekend wyścigowy w wykonaniu kierowców M ACTION. Debiutujący w Mistrzostwach Polski Łukasz Kręski wywalczył drugie miejsce w klasie podczas sprintu.
W maju przygotowaliśmy trasę terenową użytą podczas prezentacji prasowej najnowszego modelu Volkswagen Tiguan.
Jazdy testowe samochodem Wolf GB08S na najszybszym w centralnej Europie torze wyścigowym.
Inauguracja Wyścigowych Mistrzostw Polski w Poznaniu. Świetny wynik M ACTION, Maciej Marcinkiewicz i Mariusz Miszta wygrywają godzinny wyścig w klasyfikacji generalnej.
Druga runda słowackiej serii wyścigowej na superszybkim Slovakiaringu. Znakomite piąte miejsce Łukasza Kręskiego za kierownicą Maserati Granturismo GT4 – M ACTION.
Pierwsza runda słowackiej serii na torze w czeskim Brnie. Wyścigowy debiut Łukasza za kierownicą auta klasy GT. Maserati Grand Turismo GT4 to auto, które nie tylko świetnie się prezentuje i brzmi ale jest też bardzo szybkie.
Eksluzywny dzień treningowy dla aut Maserati na włoskim torze Vallelunga pod Rzymem. Świetny obiekt testowy, którego sekcje zakrętów pozwalają na testowanie ustawień pod kątem większości europejskich torów.
Przedsezonowe testy na torze w czeskim Brnie. Bardzo dobre wyniki w doskonałych warunkach pogodowych.
Szkolenie przeprowadzone na torze w Poznaniu. Uśmiech na twarzy kierowcy - gwarantowany.
W dniu 8 lutego 2016 Automobilklub Wielkopolski podsumował sezon 2015 swojej działalności podczas gali w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Zdjęcia z przygotowań do imprezy Verva Street Racing 2015, która odbyła się na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Ostra walka Łukasza podczas finałowej rundy na torze w czeskim Most. Tym razem nie udało się osiągnąć mety. Na pocieszenie pozostają doskonałe czasy okrążeń, które potwierdzają znakomitą formę kierowcy.
Maciej Marcinkiewicz, Mariusz Miszta i
Piotr Chodzeń najlepsi na Slovakiaringu. Maciek zwycięzcą całej serii, a
Mariusz trzecie miejsce w klasyfikacji sezonu!
Kolejny udany start Łukasza. Podczas
ostrej walki w pierwszym wyścigu wypadł z toru. W drugim wyścigu po
zaciętej walce zdobył miejsce na podium.
Kolejny świetny występ naszego zespołu. Maciek pierwszy, Mariusz drugi w obu wyścigach.
Ostra walka podczas wyścigu na torze w czeskim Most. Łukasz drugi stopień podium. Piotr miał doskonały start, ale po kontacie z jednym z konkurentów i uszkodzeniu auta musiał się wycofać z wyścigu.
Bardzo udany wyjazd na węgierski tor. Oba nasze auta na podium. Dodatkowo debiut kierowcy rajdowego Łukasza Habaja za kierownicą Radicala.
Udany początek sezonu. Maciek i Mariusz na podium w Brnie.
Galeria z kończącego sezon wyścigu Epilog w Brnie 2-4.10.2014. Maciek z
Mariuszem pomimo kolizji z autem konkurentów i długą naprawą w boxie
zajmują miejsce na podium w klasie.
Galeria z eventu finałowego konkursu Martini Racing - Vairano Włochy, 06.09.2014r
Przez 3 dni tor w Poznaniu gościł ponad 180 kierowców z co najmniej dwunastu krajów. Zawodnicy zmagali się m.in. w III i IV rundzie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, II rundzie Mistrzostw Polski Endurance.
W dniach 23-25.05.2014 odbyła się inauguracja sezonu wyścigowego. Rywalizowano w I i II rundzie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz I i II rundzie Wyścigowego Pucharu Polski.
Zdjęcia z Ascari Race Resort, który odbył się w dniach 21-22.02.2014
Zdjęcia z testów, które odbyły się w Guadix (Hiszpania) w dniach 1-2.02.2014